środa, 13 marca 2013

Jest dym

Jakoś mi umknęło, że rozpoczęło się konklawe. O tym, że jest dym powiedziała mi mama przez telefon. Nie pozostawało nic innego jak włączyć wiadomości.

Biały dym nad Watykanem: Jak powstaje? 
@Photographic Service L'Osservatore Romano

Czekaliśmy godzinę, w międzyczasie słuchając o spekulacjach dotyczących samego kandydata jak i tego jakie imię wybierze. Tuż po ogłoszeniu M. skwitował krótko "Mówiłem, że Franek to modne imię!".
Wszystko dlatego, że od czasu kiedy zaczął się przewijać temat imienia dla Maleństwa to jest to jego wybór.
Tyle tylko, że nie na cześć nowego papieża a Franka Zappy, bo wtedy nie wiedzieliśmy nawet, że urzędujący abdykuje. Wszyscy jego synowie mają imiona po ulubionych muzykach :).
Dla mnie to wydarzenie jest kolejnym argumentem na nie - bo w grupie będzie miał teraz pewnie z pięciu Franków, ale jak mówi M. i tak on idzie do urzędu ;). Próbuję jeszcze forsować Igora podciągając pod Iggy Popa ale marnie oceniam swoje szanse.
Wracając do papieża to kiedy wybrał imię wskazując na mojego ulubionego zakonnika a potem pojawły się fakty z jego życia - urzekł mnie. Fajnie, bo mimo braku racjonalnych przyczyn Niemiec mi trochę zgrzytał.

Chłopcom, których trochę nudziło oglądanie na zmianę tłumu i okna udzielił się entuzjazm, który zaplanował na placu po wyborze.



Tymczasem wcześniej odwiedziło nas "moje" najstarsze dziecko, przywożąc ze sobą ubranka do sklepu. Chłopcy pojechali odebrać go na lotnisko.
Niestety Bzyczka oglądanie samolotów ominęło, bo zasnął jak tylko usiadł w samochodzie. Spędziliśmy miłe popołudnie. Niestety Najstarszemu śpieszyło się do żony i jeszcze tego samego dnia pojechał dalej.
Rano chcąc mu zrobić przyjemność postanowiłam zrobić tradycyjną sałatkę warzywną. Zapomniałam jakie to czasochłonne i obiad trzeba było przygotować na wariata. Na dokładkę w planach miała być zupa grzybowa ale pomyliłam pudełka i wrzuciłam botwinkę. Robiłam już wielokrotnie chłodnik ale jeśli chodzi o barszcz to był mój debiut, na szczęście okazał się jadalny.


Zdjęcie




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz